2024. április 2.
Az online vásárlók 58%-a okostelefonon keresztül szokott leggyakrabban webáruházban vásárolni.
A laptopon/asztali számítógépen keresztüli vásárlás szintén gyakori, az online vásárlók 39%-a használja leggyakrabban ezt az eszközt.
Kevésbé jellemző a tableten keresztüli online vásárlás, az Online Vásárlási Szokások felmérésben résztvevők mindössze 3%-a jelölte meg ezt az eszközt.
Eszközhasználat tekintetében jelentős eltérés figyelhető meg a férfiak és a nők között. A nők egyértelműen az okostelefont részesítik előnyben online vásárlásnál, 69%-uk ezt az eszközt használja leggyakrabban. A férfiak sokkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak laptopon/asztali számítógépen keresztül (49%-uk).
Minél fiatalabb korosztályba tartozik valaki, annál nagyobb a valószínűsége, hogy okostelefonja segítségével vásárol webáruházban. A 34 évesek és fiatalabbak körében 70% körüli a leggyakrabban okostelefonon keresztül vásárlók aránya, míg a 65 évesek és idősebbek körében mindössze 39%.
A községben élők esetében jelentősen nagyobb a valószínűsége annak, hogy okostelefonon keresztül vásárolnak, 71%-uk leggyakrabban ezt az eszközt használja internetes vásárláskor.
Forrás: Online Vásárlási Szokások 2024 Kutatás
TARTALOM
1. Előszó
2. Az adatok összefoglalása és értelmezése
3. Online vásárlási szokások összefoglalása demográfiai csoportok szerint
4. Az online vásárlók arányának változása korcsoportok szerint 2017-2023
5. Az online vásárlók demográfiai összetétele
6. Az online vásárlók aránya demográfiai csoportok szerint
7. Milyen eszközt használnak leggyakrabban online vásárláskor?
8. Melyik a legszívesebben használt fizetési mód?
9. Mennyire fontos az online bankkártyás fizetési lehetőség?
10. Mennyire fontos az ingyenes kiszállítás biztosítása?
11. Fizetnének plusz pénzt a gyorsabb kiszállításért?
12. Melyik csomagátvételi lehetőséget választják a legszívesebben?
13. Mennyire fontos a személyes ingyenes átvételi lehetőség?
14. Módszertani információk
15. Kérdőív
Ha szeretné a teljes elemzést elolvasni, vegye fel velem a kapcsolatot.
Az online kérdőíves felmérés 2024. február 9. és március 3. között zajlott. A kérdőívet 460 fő töltötte ki.
A kérdőív kitöltésének fontos előfeltétele volt az internetkapcsolat, de mivel az online vásárlók internet nélkül nem is tudnának online vásárolni, ezért az online adatfelvételi módszer egyikőjüket sem zárta ki a felmérésből.
A kérdőív kitöltéséért cserébe nem került felajánlásra sem pénz, sem ajándék és nyereményjátékban sem vettek részt a válaszadók. Ez azért fontos, mert a kérdőívre így sokkal nagyobb eséllyel érkeztek valóban értékes válaszok, hiszen olyanok töltötték ki, akik tényleg részt szerettek volna venni a felmérésben.
A teljes minta nem, korcsoport és településtípus szerint reprezentatív a 6 éves és idősebb magyar online vásárlók körében. Más szóval, a felmérésben résztvevők olyan arányban kerültek be a válaszadók közé mint amilyen arányban megtalálhatók a 6 éves és idősebb online vásárló népesség körében. Pl. tudjuk, hogy az online vásárlók 52%-a nő ezért a kérdőívre válaszolók körében szintén 52% a nők aránya. Tudjuk, hogy az online vásárlók 21%-a 35-44 év közötti, ezért a kérdőívre válaszolók körében is 21% azok aránya, akik ebbe a korcsoportba tartoznak.
A reprezentativitást súlyozással sikerült elérni, ami bevett statisztikai eljárás az ilyen jellegű kutatások esetében. Az adatok súlyozása a 2022. évi Népszámlálás adatai alapján történt.
hello@csgkutatas.hu
Kérdése vagy esetleg kutatási ötlete van?
Bátran vegye fel velem a kapcsolatot!